Witam!

Witam wszystkich, którzy lubią tak jak ja pichcić w kuchni, czarować ze składników pyszne i zdrowe dania. Mam nadzieję, że moje (i nie tylko) sprawdzone przepisy dadzą Wam wiele radości i satysfakcji. Zapraszam do zabawy w smaki, kolory, kompozycje, aby nasze dania były mniej monotonne ;-) dla naszych bliskich, znajomych i gości. SMACZNEGO!!

1 sierpnia 2014

Patison z grzybami i soczewicą

Coś nowego? Proszę bardzo, polecam te danie, ja już się w nim zakochałam.


2 patisony wielkości pięści z miękką skórką
 Patisony pokroić w cienkie plastry.
Ciasto:
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka soli
2 łyżeczki przyprawy Chana Masala
woda
Do naczynia wsypać mąkę, przyprawy i powoli wlewać wodę, tak aby nie powstały gródki, a ciasto nie było zbyt rzadkie. Konsystencja gęstej śmietany.
Patisony obtaczać w cieście i smażyć na patelni z obu stron na złoty kolor. 

Soczewica:
1 szklanka soczewicy
3 szklanki wody
4-6 grzybów /mogą być pieczarki/
1 cebula
2 ząbki czosnku 
2 łyżeczki przyprawy Chana Masala
sól do smaku
Soczewicę gotować w wodzie osolonej ok. 1 godziny. Cebulę i czosnek drobno posiekać i podsmażyć na patelni. Grzyby pokroić i dodać do cebuli i czosnku jeszcze chwilę posmażyć. Dodać wszystko do ugotowanej soczewicy, wymieszać, doprawić. 
Posmażone patisony wyłożyć w dowolnym naczyniu, polać soczewicą. Gotowe! 


 

 

Brak komentarzy: