Witam!

Witam wszystkich, którzy lubią tak jak ja pichcić w kuchni, czarować ze składników pyszne i zdrowe dania. Mam nadzieję, że moje (i nie tylko) sprawdzone przepisy dadzą Wam wiele radości i satysfakcji. Zapraszam do zabawy w smaki, kolory, kompozycje, aby nasze dania były mniej monotonne ;-) dla naszych bliskich, znajomych i gości. SMACZNEGO!!

21 marca 2013

Zupa ogonowa

Rozgrzewająca i pożywna zupa na deszczowe dni. Polecam!

1 kg ogona wołowego
1 łyżka oleju
1 por
1 marchew
1/2 bulwy selera
1 liść laurowy
1/2 łyżeczki bazylii 
1/2 łyżeczki tymianku
1 goździk korzenny
2 l wody
sól i pieprz do smaku

Por, marchew i seler pokroić na kawałki. Na gorącym oleju obsmażyć ok. 10 minut kawałki ogona ze wszystkich stron. Dodać pokrojone warzywa i przesmażyć razem z ogonami ok. 10 minut, mieszać by się nie przypaliło. Doprawić, dolać wodę i gotować na wolnym ogniu przez 4 godziny. Przecedzić zupę do innego garnka, oddzielić mięso od kości. Mięso pokroić w kostkę i wrzucić do zupy, doprawić całość i podajemy z makaronem /ja dałam makaron do łazanek/, lub z białym pieczywem. Smacznego!



1 komentarz:

Mirosław Mazur pisze...

Przypomniałaś mi dawne czasy, jak to się mówi? za komuny - w tamtym okresie zupa ogonowa była hitem w każdej kuchni :)